Views: 281
Medarbejder telefoni og internet på DMJX
Denne side/vejledning gælder kun for ansatte på DMJX – som har telefoni og/eller internet gennem skolen. Alle aftaler om telefoni laves gennem HR-afdelingen.
Skolens aftale er bundet op på den gældende SKI-aftale på området (Ski 50.48). Vi har pt. TDC som vores leverandør.
Vi har samlet lidt info om abonnementet, hvor vi prøver at svare på nogle af de spørgsmål, vi får i IT-afdelingen. Hvis du ikke finder svar nedenfor, er du velkommen til at tage fat i os på helpdesk@dmjx.dk
Indholdsfortegnelse
Hvad indeholder mit abonnement?
Hvor kan jeg se, hvad data koster i et specifikt land?
Hvor kan jeg selv se, hvad jeg har tilbage af data?
Hvad er min PIN og/eller PUK kode?
Kan jeg få et ekstra datakort til min tablet/Smartwatch?
Findes der en app jeg kan installere og lave indstillinger fra?
Jeg stopper på DMJX – hvad sker der med mit abonnement (telefoni)?
Jeg flytter adresse – hvad skal jeg oplyse til skolen?
Jeg stopper på DMJX – hvad sker der med mit internet abonnement?
Telefoni
Oprettelse af abonnement
Når du får et telefonnummer fra DMJX, er det IT-afdelingen, som udleverer et nr. til dig. IT-afdelingen får besked fra HR-afdelingen. Som bruger, er det dermed HR-afdelingen du aftaler telefoni med (”kun arbejder” eller ”Arbejde og privat” (og dermed beskatning)). Du aftaler også med HR-afdelingen om dit nuværende nr. skal porteres (flyttes) til os fra din nuværende udbyder.
Hvis dit telefonnr. skal flyttes til os, skal du kontakte IT-afdelingen (efter aftale med HR-afdelingen), da du skal udfylde en formular/fuldmagt til DMJX, da vi skal overtage abonnementet fra din nuværende udbyder. Formularen får du tilsendt fra IT-afdelingen.
Dit abonnement
I forhold til dit abonnement, så kan du få de fleste infoer ved at logge ind på https://mit.tdcerhverv.dk/ – her logger du ind med dit tlf. nr., hvorefter du får en SMS med en engangskode.
Hvad indeholder mit abonnement?
- Fri tale i EU+
- Fri SMS i EU+
- 20 GB data – i EU+
Hvor kan jeg se, hvad data koster i et specifikt land?
Du kan se det via dette link: https://assets.ctfassets.net/xdjn5af12be6/69kZPHcbIjQuDe8cHpoHVw/0dcf0ff984d4d34ff70083b734ec6dae/Roaming_Priser_udlandet.pdf
Hvor kan jeg selv se, hvad jeg har tilbage af data?
Log ind på https://mit.tdcerhverv.dk/ – her kan du få info om forbrug
Hvad er min PIN og/eller PUK kode?
Se mere på https://mit.tdcerhverv.dk/
Kan jeg få et ekstra datakort til min tablet/Smartwatch?
Nej – skolen betaler kun for én enhed – din mobiltelefon. Du har ikke mulighed for selv at betale
Findes der en app jeg kan installere og lave indstillinger fra?
Ja – du kan downloade ”TDC Erhverv Assist”. Fra den kan du administrere eks. voicemail, viderestilling eller finde telefonnumre. Du kan se mere om appen her:
TDC Erhverv Assist: https://tdc.dk/kundeservice/hjaelp-til-produkt/assist
Voicemail – via TDC Erhverv Assist: https://tdc.dk/kundeservice/hjaelp-til-produkt/mobil/funktioner/voicemail
Jeg stopper på DMJX – hvad sker der med mit abonnement (telefoni)?
Alle aftaler sker gennem HR-afdelingen, når du stopper.
Du har (som udgangspunkt) mulighed for at få porteret (flyttet) dit telefonnr. Fra DMJX til en privat udbyder, så du kan beholde dit tlf. nr. Hvis du ønsker det, skal du oplyse os din private mailadresse, hvorefter vi sætter dit nr. til portering. Du vil modtage en mail, hvorefter du selv skal agere på denne mail.
Hvis du IKKE ønsker at flytte dit telefonnummer med, lukker vi (som udgangspunkt) dit telefonnr. den dag, du stopper på DMJX
Internet
Hvis du ønsker at få internet betalt af skolen, aftales alt gennem HR-afdelingen. Det er IT-afdelingen, der tager sig af det praktisk, med at bestille en aftale til dig. Det er også muligt at få refunderet et beløb til internet, hvis man bestiller den privat. Hør mere hos HR-afdelingen om dette
Hvis du har internet, som er bestilt gennem skolen, kan du finde info herunder.
Oprettelse af en linje
Når IT-afdelingen bestiller en ”linje” til dig, skal vi have oplyst hvilken adresse den skal installeres på – samt navn, tlf. og privat mail. Når vi har bestilt linjen hos TDC, vil du modtage information fra TDC, hvorefter alt kommunikation om installation osv. Vil foregår direkte med dig som kunde hos TDC (i IT-afdelingen modtager vi ikke mere information om linjen, og kan dermed ikke hjælpe med kommunikationen med TDC)
Hvad indeholder mit abonnement? Som medarbejderbredbånd leverer vi en linje kaldet: TDC Erhverv Bredbånd 100/30 Mb, DSL. Altså 100 mbit download og 30 mbit upload.
Jeg flytter adresse – hvad skal jeg oplyse til skolen?
Hvis du flytter adresse, skal du oplyse IT-afdelingen om det. Du skal oplyse den nye adresse samt hvornår du flytter. Herefter bestiller IT-afdelingen en flytning af internetlinjen. Du får en mail fra TDC, hvorefter du som bruger, står for den direkte kommunikation med TDC (i IT-afdelingen modtager vi ikke mere information om linjen, og kan dermed ikke hjælpe med kommunikationen med TDC).
Jeg stopper på DMJX – hvad sker der med mit internet abonnement?
Alle aftaler sker gennem HR-afdelingen, når du stopper.
Det bliver nedlagt. Vi kan ikke overdrage en linje, da den skal ændres fra en erhverslinje til en privat linje.